Teksten schrijven

Teksten schrijven is kikkers kussen, staat op mijn homepage. Teksten schrijven is ook flirten: je laat je van je beste kant zien om de aandacht te trekken. Maar zonder jezelf voortdurend op je borst te kloppen, want dan is het gauw gedaan met de aandacht.

Ondernemers met een drive hebben stuk voor stuk een goed verhaal. Weten wat je wil vertellen is een goed begin. Je verhaal opschrijven, is een ander paar mouwen.

Het gaat niet om meer content, maar om content die méér doet. Verhalen die een gevoel oproepen, die informeren, inspireren of je hardop laten lachen. Ik help je graag met dat soort verhalen.

JA, help mij Lieke

Eindredactie

Is jouw kofschip al lang gezonken? Een goede tekst is foutloos, heeft een pakkende kop, leest lekker weg en is logisch opgebouwd. Daarom let een goede eindredacteur op meer dan alleen d’s en t’s.

Ik zie bijvoorbeeld ook of je consequent dezelfde aanspreekvorm en dezelfde tijd gebruikt. Of enkelvoud en meervoud door elkaar staan. Of sommige woorden zo vaak voorkomen dat er synoniemen nodig zijn. En of er te veel jargon in staat.

Ik ga zorgvuldig om met jouw tekst en geef onderbouwde suggesties voor verbetering. Het blijft jouw verhaal.

JA, help mij Lieke

Communicatieadvies

Loop jij voorop in het ontzorgen van klanten? Heb je service hoog in het vaandel? Stel jij je klanten centraal? Jakkes!

Dat klinkt allemaal mooi, maar erg origineel is het niet. Ik wil dit soort clichés vermijden en ontdekken wat jou écht anders maakt dan je concurrent. Als je aandacht wilt van je doelgroep, dan moet je communicatie tot de verbeelding spreken.

Om communicatieadvies te kunnen geven, stel ik vooral veel vragen. Ik luister, analyseer en reflecteer. Kritisch, vasthoudend en soms een beetje eigenwijs. Daar komen communicatieplannen en contentkalenders uit voort waar jij mee aan de slag kunt.

JA, help mij Lieke