Teksten schrijven

Teksten schrijven is kikkers kussen, staat op mijn homepage. Teksten schrijven is ook flirten: je laat je van je beste kant zien om de aandacht te trekken. Maar zonder jezelf voortdurend op de borst te kloppen, want dan is het gauw gedaan met de aandacht.

Ondernemers met een drive hebben stuk voor stuk een goed verhaal. Weten wat je wil vertellen is een goed begin. Je verhaal opschrijven voor de juiste doelgroep, is een ander paar mouwen.

Het gaat niet om méér content, maar om content die méér doet. Verhalen die een emotie oproepen, die informeren, inspireren of je hardop laten lachen. Ik help je graag met dat soort verhalen.

JA, help mij Lieke

Eindredactie

Is jouw kofschip al lang gezonken? Een goede tekst is foutloos, heeft een pakkende kop, leest lekker weg en is logisch opgebouwd. Daarom let een goede eindredacteur op meer dan alleen d’s en t’s.

Ik zie bijvoorbeeld ook of je consequent dezelfde aanspreekvorm, dezelfde tijd en enkelvoud of meervoud gebruikt. Als sommige woorden zo vaak voorkomen dat ze de vaart uit je tekst halen, zoek ik naar synoniemen. Als er te veel jargon in je tekst staat, zorg ik voor heldere uitleg.

Ik ga zorgvuldig om met jouw tekst en geef onderbouwde suggesties voor verbetering. Maar het blijft jouw verhaal.

JA, help mij Lieke

Communicatieadvies

Loop jij voorop in het ontzorgen van klanten? Heb je service en kwaliteit hoog in het vaandel? Stel jij je klanten centraal? Jakkes!

Dat klinkt allemaal mooi, maar erg origineel is het niet. Ik wil dit soort clichés vermijden en ontdekken wat jou écht anders maakt dan je concurrent. Om de juiste doelgroep te bereiken, moeten je lezers weten waarom ze bij jou moeten zijn en niet bij iemand anders.

Om communicatieadvies te kunnen geven, stel ik vooral veel vragen. Ik luister, analyseer en reflecteer. Kritisch, vasthoudend en soms een beetje eigenwijs. Daar komen communicatieplannen en contentkalenders uit voort waar jij mee aan de slag kunt.

JA, help mij Lieke