Tekstschrijvers kunnen goed schrijven én goed luisteren. Ze begrijpen jou, snappen precies wat je bedoelt, zelfs als ze van je product of verdienmodel geen kaas gegeten hebben. Tekstschrijvers hebben die zogenoemde vlotte pen om wat jij vertelt op (digitaal) papier te zetten, veel sneller en mooier dan dat je het zelf ooit zou kunnen. Je leest het en denkt: “Dit is het, dit is mijn verhaal. Het kan zo op mijn website.”
Dat klinkt wel erg gemakkelijk
De tekstschrijver heeft precies opgeschreven wat jij haar hebt verteld, maar dan beter. Logisch dat het voor jou lekker leest. Maar heeft je lezer er ook iets aan? Nu staat er op je website dat je innovatief, klantvriendelijk en flexibel bent. Goh, op welke 300 websites heb je dat eerder gelezen? En weten je potentiële klanten nu echt waarom ze bij jou beter af zijn dan bij de concurrent?
En dus?
Ga op zoek naar een tekstschrijver die vervelende vragen stelt en niet alles opschrijft wat jij vertelt. Sterker nog, een goede tekstschrijver durft je aan te kijken en recht in je gezicht te zeggen dat het overdreven is wat je vertelt, of zelfs onjuist. Want een tekstschrijver doet haar huiswerk voordat ze met jou om de tafel gaat. Ze voert niet klakkeloos de door jou voorgestelde ‘correcties’ door en geeft gevraagd of ongevraagd ook nog haar mening over je andere communicatiemiddelen.
Dat klinkt als…
Lieke Schrijft! 🙂 Bel me voor een vrijblijvend gesprek of stap gewoon een keer binnen bij de WERKplaats in Maastricht.
Deze blog publiceerde ik ook op mijn LinkedIn-pagina.