Mist in je hoofd. Totale black out. Paniek in de tent. Op ’t moment dat je aan de slag moet met de teksten voor je website, klap je dicht.
Het zit er dik in dat je bent opgefokt door wat je allemaal op internet leest. Zoals dat je website je online visitekaartje is. Dat je maar één kans hebt voor een eerste indruk. En de gevleugelde uitdrukking ‘content is king.’
Je ziet voortdurend van die marketingtermen voorbij komen zoals ‘conversiegericht’, ‘SEO-vriendelijk’, ‘klantreis’, ‘storytelling’ en ‘USP’.
Geen wonder dat het mistig wordt in je hoofd. Ik begrijp het. Als het gaat om je eigen bedrijf, eigen website, eigen tekst loop je sneller vast. En je laat je sneller gek maken. Dat heb ik zelf ook. Niet normaal hoe lang ik bezig was met de teksten op mijn eigen website!
Maar ik kan je helpen. Door je de juiste vragen te stellen. Door met je klanten te praten en te vragen wat ze zo aan jou waarderen. Achterhalen waarom ze ooit voor jou kozen en bij je zijn gebleven. Maar ook waarover ze (nog) niet zo tevreden zijn. Ik bekijk je bedrijf, zie wellicht dingen die je zelf al lang niet meer ziet. Zoals het vriendelijke welkom aan de balie. De uitstekende fairtrade koffie in je koffiemachine. Of dat jij altijd naar je potentiële klanten toegaat, in plaats van kennis te maken via een beeldscherm.
Met de hulp van die informatie en met mijn advies over wat jouw (potentiële) klanten graag willen lezen, kun je alsnog zelf aan de slag met je teksten. Of je laat je teksten door mij schrijven. Geeft jou ruimte in je hoofd. En geeft mij een goed humeur. Want ik vind niets leuker dan schrijven.
Lekker toch.
Uitgelichte foto: Petra Niessen / De Fotovakvrouw